Tuesday 28 October 2014

Sedapnya Makan Nasi Kandar, Tapi Awas!!!

Pasti ramai yang gemar menikmati nasi kandar, apa lagi yang dihidangkan panas-panas. Setelah itu pasti  anda akan terasa untuk menikmatinya lagi, dan lagi. Seperti orang ketagih pula.

Anda tahu apakah penyebabnya? Ini disebabkan oleh satu bahan rempah yang dicampurkan ke dalamnya iaitu kas kas. Tahukah anda bahawa kas kas adalah sejenis biji popi (tumbuhan yang digunakan untuk menghasilkan dadah).

Fakta ini disokong oleh kenyataan daripada Pengarah Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Selangor, Alias Jaafar, beliau berkata : "Ujian yang telah dilakukan oleh anggotanya sendiri mendapati kandungan bahan rempah di dalam nasi kandar sememangnya boleh menyebabkan kandungan air kencing menjadi positif seperti baru lepas mengambil dadah".

Ujian tersebut dilakukan bukan terhadap seorang sahaja, tetapi lima orang anggota AADK. Keputusannya mencatatkan bacaan yang sama kepada semua anggota AADK tersebut iaitu positif dadah selepas memakan nasi kandar.

Oleh itu, Alias mengingatkan kepada orang ramai supaya berhati-hati kerana dibimbangi jika terdapat sekatan jalan raya sejurus selepas menikmati makanan tersebut dan seterusnya akan menyebabkan mereka 'kantoi' ketika menjalani ujian air kencing.

Walau bagaimanapun, dengan adanya kenyataan seperti ini diharapkan jangan pula ada penagih dadah yang mengambil kesempatan dengan memberi alasan kononnya mereka baru lepas makan nasi kandar apabila didapati ujian dadah adalah positif.

Bagi penggemar-penggemar nasi kandar, apa kata anda cuba pula nikmati Nasi Arab pula. Anda pasti terasa ingin menikmatinya lagi dan lagi setelah merasai keenakannya. Marilah dapatkan segera sementara stok masih ada!!!


4 Kotak Nasi Arab
- Nasi Mandy Ayam (Kotak Biru) RM15
- Nasi Maqluba Ayam (Kotak Oren) RM15
- Nasi Kabsah (Kotak Merah) RM15
- Nasi Mandy Kambing (Kotak Hijau) RM15

Jumlah RM60
Kos Pos RM10

Untuk order sms/whatsapp : 017-5240739 (Nor Mahsuri)
atau email : normahsurinordin@gmail.com





No comments:

Post a Comment