Saturday 26 July 2014

Tugas Hakiki (Kini)

Assalamualaikum....

Sambungan kisah hidupku, setelah mengalami peristiwa hampir kehilangan anak pertama kami, saya mula merancang untuk berhenti kerja dan menjaga anak kami sepenuh masa. Kebetulan setelah 2 tahun bekerja di Perak, cawangan pejabat kami akan ditutup kerana hendak mengurangkan bajet pengurusan. Maka pihak pentadbiran menukarkan staf yang berada di cawangan kembali ke ibu pejabat di Kuala Lumpur. Maka semakin jauh dan semakin sukar saya hendak berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Kedah bersama seorang anak kami. 

Akhirnya pada penghujung tahun 2013, saya mengambil keputusan untuk meletak jawatan dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Kini saya tinggal bersama suami dan anak kami di Kedah. Suami berasa lega dengan keputusan saya itu kerana dia tidak perlu risau akan berlaku masalah seperti anak sakit dan sebagainya. Sekarang jika berlaku sebarang masalah semuanya telah berada di depan mata, dan mudah untuk kami berbincang. Malah saya pun berasa lebih tenang dan tidak perlu risau untuk mencari pengasuh menjaga anak kami ketika saya bekerja. Memandangkan kos sara hidup yang tinggi di Kuala Lumpur, dengan gaji yang tak seberapa, saya rasa tidak cukup untuk perbelanjaan saya ketika itu.

Walaupun saya telah menjadi suri rumah sepenuh masa, saya tidak mahu duduk goyang kaki sahaja. Di samping menjaga anak dan menguruskan rumahtangga saya mula menjadi pengedar untuk produk Coklat Minda Hijrah. Suami dan keluarga memberi sokongan penuh dan membantu saya dalam mendapatkan stok barang. Pelanggan pertama adalah ahli keluarga saya sendiri, dan menjadi testimoni yang pertama. Saya juga mencuba produk tersebut untuk diri sendiri dan anak saya. Ternyata rasanya memang sedap seperti coklat yang terdapat di pasaran. Kesannya juga dapat dilihat apabila anak saya memakan coklat minda, dia yang sebelum ini belum boleh bercakap telah mula menyebut pekataan-perkataan dengan jelas. Saya akan meneruskan memberi anak saya makan coklat minda dan akan terus melihat pekembangannya. Ibu saya juga telah mencuba CoChollagen, iaitu salah satu produk coklat minda. Setelah mencuba produk tersebut, kulitnya yang sebelum ini kelihatan kusam telah nampak sedikit perubahan.

Jika sebelum ini saya tidak pernah mengiklankan produk tersebut. Setelah menyertai Akademi Bekerja Di Rumah (ABDR) dan belajar membuat blog, saya mula mengiklankan produk tersebut untuk pengetahuan umum. Walaupun saya tahu ramai di luar sana yang telah mengetahui berkenaan produk tersebut. Di sini saya ingin uar-uarkan berkenaan kebaikan produk coklat minda.



Coklat Minda No. 1 di Malaysia
SEDAP . MUDAH . BERKESAN

60 biji untuk 1 bulan

COKLAT SEDIA UNTUK DIMAKAN
Tidak perlu bancuhan air

facebook.com/CoklatMinda


Apa itu Coklat Minda?

Coklat Minda Hijrah adalah coklat berfungsi gabungan coklat sebenar dengan bahan-bahan makanan berzat untuk minda anda. Coklat Minda Hijrah datang dalam bentuk coklat yang sedap, sedia dimakan serta tidak perlu bancuhan air.

Kebaikan Coklat Minda?
  1. Meningkatkan dan menguatkan daya ingatan
  2. Mengembalikan semangat dan tenaga
  3. Mengatasi tekanan (Stress)
  4. Menambah daya kreativiti
  5. Mengekang perasaan mudah putus asa
  6. Mempertingkatkan fokus dan tumpuan
  7. Mengatasi perasaan rendah diri

Khasiat dalam ramuan Coklat Minda Hijrah
  • Koko
  • Susu Kuda
  • Gotu Kola (Pegaga)
  • Kacang Soya

Jika berminat boleh Tel/SMS : 017-5240739 (Nor Mahsuri)
e-mail : normahsurinordin@gmail.com
(Pengedar Produk Coklat Minda Hijrah)

No comments:

Post a Comment